Az önkormányzati ASP korszerű e-közigazgatási szolgáltatásokat biztosít a helyi lakosság és a vállalkozások számára. A rendszer népszerűségét jól mutatja, hogy az E-önkormányzat portál regisztrált felhasználóinak száma már meghaladta az egymilliót.

Az önkormányzati ASP segítségével az állampolgárok és a vállalkozások korszerű, egységes e-közigazgatási szolgáltatásokat használhatnak, a helyhatóságok számára pedig olyan rendszer áll rendelkezésre, amelynek kiépítése és üzemeltetése nem igényel ráfordítást a helyi költségvetésből.

Az állampolgári ügyintézés helyszíne az  E-önkormányzat portál  (OHP), amely bárki számára elérhető. Bejelentkezést követően választhatja ki az ügyfél azt az önkormányzatot, amelynek elektronikus ügyintézési szolgáltatásait igénybe kívánja venni. Amennyiben nem saját néven, hanem más személy vagy szervezet képviseletében kíván elektronikusan ügyet intézni, a SZEREPKÖRVÁLTÁS funkcióval megteheti.

Az E-önkormányzat portálon a felhasználók az alábbi ügyintézési lehetőségek közül választhatnak:

Adóegyenleg lekérdezés
Az ügyfelek által leggyakrabban használt szolgáltatás az adóegyenleg lekérdezés. A szolgáltatás keretében az ügyfelek és képviselőik lekérhetik az adott településhez tartozó adószámla kivonatot, egyszerűsített vagy részletes formátumban, akár korábbi évekre is.

Adóbevallási információk
A portál az adóbevallások elkészítésében is segítséget nyújt a korábbi bevallások lekérdezésének lehetőségével. Az ügyfelek lekérhetik az adott településhez benyújtott és feldolgozott bevallásokat.

Ügyindítás
Az űrlapkitöltő alkalmazás segítségével az ügyfelek kitölthetik az önkormányzatok által publikált űrlapokat, majd beküldhetik az önkormányzat hivatali tárhelyére.

Ügykövetés
A bejelentkezett felhasználók lekérdezhetik a portálon elektronikusan indított helyi önkormányzati ügyek státuszát.

ASP e-fizetés
Az állampolgárok számára is elérhető a kiválasztott önkormányzat gazdálkodási és adó rendszerében kiállított számlák, fizetési kötelezettségek, az önkormányzat által kivetett adók, díjak, illetékek online lekérdezése és befizetése. Az ügyfelek egy összegben, egy tranzakcióval több befizetést is teljesíthetnek (ügyösszevonás). Űrlaphoz kapcsolódóan, a beküldési folyamat részeként, közvetlenül teljesíthetik az adó- és illetékfizetési kötelezettségeket. Megtekinthetik a korábbi fizetésekről szóló információkat. A szolgáltatás ingyenes.